Jungle

9 mei 2018 - Tena, Ecuador

7 Mei,

Hallo, heerlijk ontbijt gehad vanmorgen en lekker geslapen Kunnen er weer tegen.

We vertrekken vandaag on half zeven naar Tena en in Tena gaan we met niet alle bagage ( voor twee nachten ) per boot naar ons verblijf . ( heb er een Beeld bij hihihi )

Maar eerst moeten we zo'n twee uurtjes rijden en na die twee uur gaan we een wandeling maken naar kolibries die daar in een prachtige tuin in papalacta rondvliegen er zijn wel dertien verschillende soorten Kolibries wat is dat prachtig om te zien! Dan maken ook nog een wandeling langs de Papalacta rivier deze heeft een sterke stroming en is erg wild. Dan gaan we terug in de bus naar Tena daar komen we veertig minuten later aan en gaan daar heerlijk lunchen in het jungle dorpje Misahualli Ik heb een heerlijke Tilapia wat niet te vergelijken is Bij ons, plus Yuka dat is de wortel van de palmboom dat snijden ze in de vorm van patatten en frituren ze ( heerlijk ). Luut heeft een overheerlijke steak.Na de lunch gaan we even een wandeling maken naar het strandje waar meestal de apen zitten maar door de regen zijn Ze er niet,wel mooie foto's gemaakt Dan nu naar de kano's nu gaat het avontuur beginnen! We stappen in de kano en we varen naar onze accomedatie , mijn beeld van wat Ik had was in eens verdwenen!! Wat ziet dat er mooi uit zeg inclusief zwembad met hangmatten schitterende tuin dus hier zit t wel goed de komende dagen. Nadat we in onze mooie Kamer zijn geinstalleerd kunnen we een avond wandeling maken met onze gids Franklin op insecten jacht, maar dat gaat helaas niet door vanwege de regen dan zitten Ze allemaal verscholen , dus gaan we een biertje en een wijntje drinker aan de bar. Iemand waarschuwd dat er boven mij een tarantula zit Ik kijk Ik kijk nog eens en Ja hoor zit daar een grote zwarte spin! normaal zou Ik opspringen en weg wezen maar vond het niet eng. Om half acht gaan we eten we krijgen een menu van de dag wat was dat lekker! Gaan lekker naar onze kamer morgen vroeg op!

Noche......

8 Mei,

Buenos dias, We zijn vroeg opgestaan en gaan voor het ontbijt vogels spotten. Vertrekken met de kano om half zeven naar een plek op de Ahuano rivier zijrivier van de Napo gelegen om vogels te spotten helaas waren er parkieten en nog andere vogels maar te ver wel om Ze goed te kunnen fotograferen. We gaan uit de kano pad naar boven om de vogels beter te zien want ze vliegen nl over om mineralen van de rotsen te eten. We gaan weer terug via het zelfde glibberige pad naar beneden de kano in en dan heerlijk ontbijten. Na het ontbijt neemt Franklin ons mee voor een tocht door het oerwoud en verteld ons over de verschillende bomen en medicinale planten die daar groeien en worden gebruikt en gegeten. Wij hebben al Yuka gegeten wat heel lekker is de wortel van een palmboom. Ook maakt hi een kroon van een Palm blad, hoe een speer en rietenrokjes gemaakt worden van bladeren en daken voor  de huizen van de Indianen. Was heel leuk om zo veer de jungle in te gaan. We gaan weer terug met de Kano voor een heerlijke lunch, en gaan om half drie naar de Quechua stam te gaan. Daar word verteld over de gemeenschap hoe het ontstaan is en demonstratie gegeven hoe  Ze de locale thee maken van de amazone guayusa thee . We krijgen een optreden te zien van de kinderen in originele kale ding van de stam wat was dat leuk om te zien! Verder Haden Ze voor ons wat hapjes klaarmaken gemaakt waar onder een  dikke vette rups ieuwww die Kon je rauw of gebakken  eten, nou heb er voor bedankt hihihi. Nog even naar het schooltje wezen kijken daar zitten Ze tot half een op school en de leerkracht slaps in een voor hem toegewezen huisje, de leraren wilden vroeger nog wel eens weg blijven vandaar. We gaan weer terug in de Kano naar ons verblijf new nemen een duik in het zwembad en met een wijntje in de hangmat Luke het best. Om half zeven gaan we toch nog even op insecten jacht het verbaasd me dat Ik het best leuk vind Luut blijft bij zijn biertje en win gaan met een Kleine club op pad. Franklin probeert een tarantula uit zijn web te halen maar dat mislukt Vinden wij niet erg . We krijgen allerlei andere spinnen te zien plus wandelende takken , sprinkhanen, krekels, torren Ik ontdek een soort muisje in een boom  en even later zie Ik een hele mooie slang in een boom was super gaan en soort van spannend. Onderweg met Jacqueline erg gelachen de gids zag een web met daar in een championspin Ik Wil een foto maken Jaqueline Glijd uit  en weg spin . We gingen weer terug en hebben weer genoten van een heerlijke maaltijd.

Noche....