Las Cajas en Shurute nationaal park.

14 mei 2018 - Guamote, Ecuador

14 Mei,

Buenos dias, Jullie liggen nog lekker te slapen terwijl ik dit schrijf. Wij zijn net terug van een leuke dag. We zijn vanmorgen vertrokken na het ontbijt voor een rit van twee uur naar Las Cajas dat is een gebied wat vroeger een gletsjer was. Als je vanuit de hoogte naar beneden kijkt dan is het net een woestijn een kleur. We gaan een wandeling van twee uur maken. En nu we beneden zijn zie je heel veel bloemen en planten het is ook rijk aan veel meertjes dat water daarvan gaat direct naar de stad en word gefilterd door de zachte grond wat een soort spons is die het water filters. Wat een prachtig landschap. We zien ook wat lamas . We moeten veel klimmen en klauteren maar is prachtig om de verschillen te zien. Wat is dat mooi! Na de wandeling gaan we naar het Mongrove bos maar moeten wel eerst een rit maken van twee uur we zakken dan naar de zeespiegel en dat merken we het word gelijk stuk warmer, dus gelijk de korte broek en hemdje aan. Bij het Mongrove bos aangekomen maken we kennis met de gids die onze wandeling begeleid. De gids geeft aan dat het stikt van de muggen maar wij hebben onze voorbereiding getroffen en ons bewapend met deet. We gaan in een pick-up truck in de achterbak wat een lol hebben we moeten ons goed vasthouden dus je kan geen foto maken . Claudia en ik gaan staan en dat is stuk beter. We gaan beginnen met de wandeling door het bos richting de kano. Wat is dit weer prachtig je hoort de Brilberen brullen en de apen in de bomen. Er zijn twee soorten Apen in het Mongrove bos nl het capucijn aapje en een brulaap, we komen ze even later tegen zitten hoog in de boom. Verder zien we de Tijgerspin die veel aanwezig is in het bos. We zijn vlakbij de rivier beland maar even daarvoor zien we allemaal gaten in de grond bij de mongrove blijken allemaal krabben te zitten, zit een krab in een gat. Als je goed kijkt zie je ze zitten. De locale bevolking komt ze daar vangen maar mogen alleen de mannelijke krabben pakken, dat doen ze door middel van handschoenen aan en gaan dan in het gat pfff
wat een vak en ze mogen geen kleine krabben vangen. Dan gaan we de kano in en dat is weer erg leuk. We zien daar jammer genoeg geen krokodillen maar wel veel mooie vogels gezien zoals de Ibis,Lepelaar en reigers enz. Schitterend gewoon. Dan gaan we in de pick-up truck naar de bus en vertrekken voor een rit van anderhalf uur naar Guayaquil daar is ons laatste nacht voor vertrek naar de Galapagos. Na het inchecken gaan we met z'n allen hapje eten overhandigen de tips voor quermo en Tim die het heel goed hebben gedaan. Nog even wandelen na het eten bij de skyline van Guayaquil en dan lekker slapen op ons bed met wieltjes.

Buenos noches allemaal. 🦋

1. Ingrid:
    15 mei 2018
    Leuk verhaal weer zussie...geniet nog maar lekker saampies.xx