Santa Cruz

17 mei 2018 - Santa Cruz, Galapagos Eil, Ecuador

17 Mei,

We vertrekken na ons ontbijt om half zeven naar Santa Cruz. Maar eerst worden onze koffers gecheckt op de pier want mogen geen stenen,schelpen, planten enz in je koffer zitten. Ook onze schoenen moeten schoon zijn. Een van onze medereizigers hadden mieren in hun koffer alles moest eerst dood . We konden vertrekken met een taxi boot naar onze boot voor vertrek. De boottocht duurde ongeveer anderhalf uur. Wat is dat mooi om mee te maken gingen best hard over dat water en je zag verschillende vogels laag boven de golven gaan. En plots duiken er een stel dolfijnen uit het niets op wat een mooi gezicht is dat ! We komen aan in Santa Cruz en zetten de koffers in de lobby van het hotel, want we gaan naar het hooglanden van de reuze schildpad. We krijgen van James te horen dat we ons aan een aantal regels moeten houden en terecht anders schrikt dat de dieren die toch al in hun schulp kruipen af. Wat een ernorme beesten zijn dat zeg! James vertelt ons over de schildpadden hoe ze hier leven en waar ze de eieren leggen. Heel mooi gebied waar ze leven en overal waar ze komen mogen ze zijn zelfs bij de boeren op het land zij waren hier als eerste tenslotte. We gaan nu door naar het nationaal park van Darwin waar veel onderzoek word gedaan en jonge schilpadjes opgevangen die later worden terug gezet in de natuur. Zien daar ook soorten leguanen die voorkomen in Santa Cruz. Morgen gaan we de marine leguanen zien. Maar nu gaan we naar ons hotel lekker even zwemmen wat drinken daarna stad verkennen en zien bij de pier baby haaien zwemmen en wat roggen. Gaan lekker hapje eten en naar de kamer ,tot morgen.

Noches 🐢