Otavalo

5 mei 2018 - Otavalo, Ecuador

4 Mei,

Vanmorgen na het ontbijt zijn we om tien uur vertrokken uit ons resort en gaan zeshonderd meter naar beneden naar Otavalo. Rijden weer door de bergpas waar we eerst nog op een hoogte van twee en veertighonderd meter hoogte komen,waar we best wel last van hebben Luut heeft daardoor ook slecht geslapen was kortademig en hoofdpijn. We rijden vanuit het zuidelijk halfrond naar het noordelijk halfrond van de evenaar. Tim onze gids verteld ons onderweg over het land. Je ziet overal huizen staan die nog niet afgebouwd zijn dat komt omdat ze geen geld meer hebben om verder te bouwen dus moet er eerst weer gespaard worden. Munteenheid is de dollar en  ze hebben wel een eigen munt die kan je alleen in Ecuador gebruiken. Verder hebben ze d'r eigen brandstof dat hier maar dertig cent per liter kost en de roos is ook een groot onderdeel van de export. Tussendoor stoppen we nog even bij een uitkijk punt van een Vulkaan waar er maar liefs 98 van zijn. Onderweg gaan we nog even lunchen Ik heb een heerlijke aardappelsoep . Dan komen we Otavalo aan en gaan eerst nog een wandeling naar een waterval maken. Begint een beetle te onweren en voordat het regent ( wat niets voorstelde)zitten we in de bus naar ons hotel. Tim geeft ons nog een Kleine tour door de stad zodat we zelf op pad kunnen. Maar wij gaan terug naar ons hotel zijn een beetje moe lekker relaxen. Tot morgen.

🐢

1. Gonny &Hennie:
    5 mei 2018
    Heeft de Boer een keer hoofdpijn, is het niet van de drank! Ziet er ook erg mooi groen uit daar. Groetjes.