Discobus

11 mei 2018 - Banos, Ecuador

10 Mei,

Het is een schitterende dag vandaag vertrekken na ons heerlijke ontbijt naar Tungurahua vulkaan die ligt op 5016 meter hoogte , wij komen op een hoogte van 3600 meter en dat met de discobus hoppa!! Onderweg maken we mooie foto's van de omgeving en wat is dat toch bijzonder om te zien hoe de mensen daar leven op die hoogte en zo schuin soms.Deze vulkaan is nog het meest actief paar jaar geleden is nog een uitbarsting geweest, ze hebben verkeersborden voor gemaakt. Inmiddels zíjn we daar aan gekomen moeten nog even een klim naar boven maken maar dat is de moeite waard wat is het mooi hier! Alleen jammer maar de vulkaan kunnen we niet zien teveel wolken omheen. Dus gingen we ons op een andere manier vermaken. Er zijn schommels en die komen als je een flinke duw krijgt boven het ravijn uit.Voor Luut is makkie nu ik wat was dat een raar gevoel maar wel leuk je kijkt zo de diepte in! Dan moeten we weer verder en gaan en komen bij zipline waar Luut aan een koord voorover zijn benen in een band 100 meter boven een ravijn weg vliegt wat een bikkel is dat! We gingen ze ophalen beneden om vervolgens een wandeling te maken in de bergen,maar we moesten eerst met een kabelbaan het ravijn oversteken ( wat gaaf was dat ).De wandeling is zoals ik zei in de bergen wat aardig bebost is en de paden zijn modderig en glad.Heel avontuurlijk komen wat eigenlijk een pad moet zijn maar totaal weggevaagd (landslide )door de regen wat we een paar keer tegen komen. Dus oppassen geblazen tijdens het lopen.Het is wel bijzonder om te zien nu van dichtbij hoe de mensen leven. Komen veel fruitbomen tegen en ook een oude dame die verse sap voor ons maakt heerlijk. Na onze wandeling komen we weer bij de kabelbaan uit en moeten weer een oversteek maken over het ravijn naar de bus. We stoppen nog even met de bus bij een uitzichtpunt van een ravijn waar twee rivieren samen komen prachtig om te zien. We gaan weer terug naar het hotel en brengen de spullen naar de kamer en gaan saampjes heerlijk eten bij een Italiaans restaurant was super lekker. Nog even gekeken voor de bungeejump maar er was niemand dan maar lekker biertje halen in een café.

Noche....🦋
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karen:
    11 mei 2018
    Wauw wat een avonturen allemaal! Geniet ervan!
  2. Ingrid:
    14 mei 2018
    Wat een mooi verhaal weer en mooie foto's. Jullie vermaken je prima zo te zien..xx van ons