Santa Cruz

19 mei 2018 - Guamote, Ecuador

18 Mei,

Vandaag onze laatste dag op de Galapagos, wat zijn de laatste paar dagen snel gegaan. We gaan na ons ontbijt vertrekken met de bus voor een lange rit ( 3 min. ) naar begin punt van onze wandeling naar het strand van de leguanen. De wandeling is twee kilometer en het is behoorlijk warm. Op de helft van de wandeling even uitrusten en gaan dan weer verder. Als we aankomen op het strand worden we verast door het mooie plaatje van een paradijselijk strand wij wat mooi! De rode vlag hangt jammer genoeg uit dus mogen niet zwemmen maar James neemt ons mee naar een ander strandje waar we mogen zwemmen en snorkelen. Onderwijl zien we de leguanen die langzaam richting zee gaan wat is mooi te zien. We gaan zelf ook even duikje nemen het water is wel niet zo mooi helder als in de grote zee maar toch heerlijk. Met snorkelen daar zien we niet zoveel maar vanmiddag krijgen we een herkansing. We gaan de wandeling terug maken en lekker lunchen met een vino tinto en een cerveza d'r bij. Na de heerlijke lunch gaan we naar de pier om daar met de watertaxi naar de overkant te varen. Het is maar klein stukje, we stappen uit en gaan een wandeling maken naar een strandje daar kunnen we snorkelen of zwemmen wat je wilt ,maar James vraagt of iemand mee wilt naar een kloof om daar te snorkelen of zwemmen de helft blijft bij het strand en de andere helft plus moi gaan mee ik wil dat w el zien. Als we daar heen lopen passeren we een zoutmeer dus even foto maken en weer verder James vertelt dat de boeren dit zout voor hun vee gebruiken. Als we aankomen bij de kloof is het best druk ,maar we gaan wel een duik nemen. Wat is dat lekker koel zeg. Zwemmen ook nog wat mooie vissen in. Dan gaan we terug naar de groep en wij kunnen nog even snorkelen. We zijn nog maar net in het water en zien de baby straks.wat is dat mooi. Dan gaan we kajakken leuk! Met Luut achter en ik voor gaan met die kajak. Wat is dat toch weer leuk., ! Spotten wat schildpadden en zeeleeuwen, krabben en pelikanen schitterende ervaring. Dan gaan we naar het hotel terug met de watertaxi, douchen en dan van onze laatste avond genieten. Ze zijn op straat aan het dansen en gaan even kijken heel kleurrijk en een fijne sfeer hangt er. Morgen vertrekken we om acht uur naar Santa Roza voor wat foto's van een ingestorte Magna kamer. Nu naar vliegveld.

Buenos dias,
Luut en Coby.