Galapagos

16 mei 2018 - San Cristóbal, Ecuador

16 Mei,

Hallootjes, vandaag ontbijt in ons nieuwe verblijf ,we hebben de ochtend vrij en wij besluiten naar het strand te gaan. De wekker gaat af en ik ben in de veronderstelling dat het zeven uur is. Maak ik Luut wakker zeg wat zullen we doen vandaag? Nou nog even slapen misschien, staat mn telefoon een uur verder was het pas zes uur hihihihi. Hebben nog een uurtje dus nog even terug . Na het ontbijt naar strand heerlijk gelegen lekker warm besluit ik ff te zwemmen stap ik in het water hoor ik een brul schter me is het een alfaman zeeleeuw schrik me rot en ren uit het water. Blijkt dus dat dat mannetje een groep vrouwtjes tot zich heeft dat kan bij zeeleeuwen die beschermd ie , dus niemand mocht in het water hij dreigt gelukkig alleen maar wat ik later hoorde maar schrik zat dr even in hahahaha. We gaan even later weg want we hebben om half een afgesproken want we gaan naar de fregatten en blauwvoeters en snorkelen. We lunchen op de boot en als we bij het punt zijn aan gekomen van de wandeling gaan we van boord. Hier krijgen we een broedplaats te zien en verblijf plaats van de fregatten en blauwvoeters. Wat een mooi gezicht, de jonge vogels moeten teee maanden in het nest blijven hoog in de bomen ( zijn niet zo hoog ) en zien dan hun ouders voor doen hoe ze vliegen en voedsel halen . Het mannetje en vrouwtje lossen elkaar af om voor het jong te zorgen. De blauwvoeters zitten daarin tegen op de grond met hun nest en kunnen een tot drie eieren leggen. Het sterkste kuiken overleeft het meest en kan het andere ei wat nog niet open is uit het nest duwen zodat hij overblijft. Wat is het daar weer mooi! Verder zien we natuurlijk wat zeeleeuwen en ook nog wat kleine leguanen. Schitterend om te zien. We gaan terug in de boot want we gaan snorkelen. We kleden ons om en gaan van de boot af. Woh wat is dat gaaf om te zien! Ineens hoor ik een brul ..ik kijk en zie Luut die schrikt ....Hij word weg gejaagd door een alfaman ,als je dat zag ik moest beetje lachen omdat ik dat vanmorgen had mee gemaakt dat gezicht van Luut hahahaha. We gaaneven terug op de boot want de stroming is te hard, en gaan stukje verderop om met de zeeleeuwen te zwemmen en ja hoor we zijn in het water en daar komen ze aan, wat is dat leuk zwemmen om je heen en spelen gewoon met je.s roept en ik ga naar m toe hij wijst naar beneden en ik zie daar een schildpad onder ons zwemmen ohh wat gaaf is dat ! Maar kan nog mooier kom heel rustig een mantra bij zwemmen oohh jeetje wat is dat mooi om te zien ,we volgen ze even ...en dan zijn ze weg dat was super! Gaan weer terug naar de boot en ondertussen spelen de zeeleeuwen nog met ons. We gaan terug naar het hotel douchen en hapje eten met een lekker biertje erbij. Was weer een leuke warme dag.

Buenos noches 🦋🐢

1. Karen:
    17 mei 2018
    wooooo zooo geweldig!!! dit lijkt me echt het leukste van de reis !! Snorkelen is echt fantastisch en al helemaal tussen de zeeleeuwen. Dat gezicht van mijn vader had ik wel even willen zien whahah :D lijkt me inderdaad wel even spannend als ze zo brullen maar wel echt heel erg leuk dat je er zo tussen kan en dat die beesten dat blijkbaar best oke vinden haha.

Heel veel plezier gewenst en de groetjes van Jos