Galapagos

15 mei 2018 - Guamote, Ecuador

15 Mei,

Na een heerlijke nachtrust vetrekken we na het ontbijt naar het vliegveld, maar eerst gaan we nog even naar het park tegenover het hotel waar leguanen bivakkeren en gaan dan nog even kerk bezoeken. Zo dat was wat je noemt een vluggertje hihihi. We vertrekken om half tien met de bus ,zijn reuze benieuwd!. Zoo dat is warm ! Komen aan op San Cristobal de gids staat ons op te wachten en die brengt ons naar ons hotel. Wat is dat weer mooi zeg! Schitterende kamer en een leuk verblijf met zwembad. We gaan onze spullen in de kamer zetten ,want we gaan eerst lunchen. Maar onderweg naar restaurant zoeken komen we op een pier en daar zien we de eerste zeeleeuwen al. Wat is het hier gaaf!!! We hebben lekker gegeten en moeten terug naar hotel gaan nl een wandeling maken die twee uur duurt. We spotten onderweg vogels, kleine salamanders en James vertelt ons over de eilanden en sommigen bomen die daar groeien. Wat een mooi gezicht is het. We komen bij een paar uitzichtpunten dus kunnen mooie plaatjes schieten. Nadat we het beeld van Darwin voorbij zijn gaan we het strand op en zien gelijk de zeeleeuwen al. Ik neem een duik in de zee wat is dat heerlijk, lekker afkoelen en de zeeleeuwen zwemmen gewoon om je heen. We snorkelen nog een beetje en zien een paar prachtige vissen zwemmen. Oh wat is het hier toch bijzonder. Na een uur gaan we terug en James bespreekt met ons wat we morgen gaan doen. Daarna lekker douchen en hapje eten in het centrum. We hebben heerlijk gegeten bij een visrestaurant en lopen daarna nog even naar een strandje waar de zeeleeuwen bij elkaar komen. Hahaha wat is dat gaaf om te zien zoveel zeeleeuwen nog nooit bij elkaar gezien. Gaan lekker slapen. Was een super dag!

Buenos noches 🦋

1. Karen:
    16 mei 2018
    wauwww ik ben zo jaloers hahaha!! superleuk al die dieren en wat een prachtig helder water!! Heel veel plezier! Geniet ervan die laatste paar dagen :)
    liefsss xx
  2. Aat Redel:
    16 mei 2018
    Dat is idd gaaf zeg, wat jullie allemaal zien en meemaken. Morgen dan maar op zoek naar de Blauwvoet rotspelikaan en de zeehagedissen, veel plezier. Groetjes Aat