Evenaar

6 mei 2018 - Quito, Ecuador

6 Mei,

Vandaag gaan om half acht weg en vertrekken naar Quito een rit van twee uur naar de evenaar. Daar aangekomen worden we ontvangen door een gids die ons gaat vertellen over de evenaar en een wuaorani stam die in de amazone nog leven. Waar de mannen in hun blootje rondhossen . En over de stam NN die in de buurt van Quito leefde en die bij het overlijden van hun leider hem in de foetus houding Begraven en zijn nog levende vrouw mee gaven. En de shuar stam die koppen snelde de koppen werden zo klein als je vuist gemaakt. Er word uitgelegd hoe ze ze verkleinen en drogen. Op het midden van de evenaar staan dat is een rare gewaarwording. Erg interessant is dat daar twee musea op 80 m van elkaar claimen op de evenaar te staan. De zonnewijzer word uitgelegd en de tijdwijzer. Dan worden er een paar proeven gedaan met water dat op de ene helft recht om draait en de andere helft andersom. Leuk om te zien. Dan de proef met het ei wat maar twee van de groep lukt om hem op een spijker te zetten. Ook lopen we met ogen dicht over de lijn van de evenaar het is gek maar lukt gewoon niet je verliest je evenwicht. Verder gaan we naar het beeld van de heilige maagd Maria die 35 meter hoog is heel indrukwekkend. Drink daar met Luut een lokaal drankje van witte maïs met kaneel heel lekker. Dan gaan we verder naar centrum van zuid Quito gaan lekker lunchen op een groot plein waar de president gebouw staat met daarnaast een grote kerk dat van de indianen is geweest. Dan gaan we naar ons hotel in noord en krijgen nog beetje stads wandeling en gaan dan ons eigen weg. Morgen gaan we voor een paar dagen de jungle in het Amazonegebied dus zijn benieuwd mogen niet al onze koffers meenemen want gaan per kano naar onze lodge . Tot over een paar dagen!
Buenos noches!

1. Gonny &Hennie:
    7 mei 2018
    Weer mooie spannende verhalen. Geniet van de jungle.
  2. Ingrid:
    7 mei 2018
    Wat een mooi verhaal weer zus en prachtige foto's. Nog lekker saampies genieten.
    Xx van ons
  3. Aly:
    8 mei 2018
    Wat doen jullie een heftige indrukken op met dito verhalen.
    Wachtend op jullie jungle verhaal.
    Liefs Jesus 👄