Duivelsneus

12 mei 2018 - Cuenca, Ecuador

12 Mei,

Beetje eentonig maar ontbijt was weer lekker. Buenos dias, we gaan vandaag naar Alausi daar is het trein station en de reis gaat naar Duivelsneus het lijkt helemaal niet op een duivelsneus maar met een beetje fantasie lijkt het nog niet hahaha, Vroeg op dus om een spectaculaire treinreis te maken naar de Nariz del Diablo, oftewel de neus van de duivel. Het is een echte toeristische attractie. De reis gaat over een stukje treinbaan dwars door de Andes. In vroeger tijden was het heel ingewikkeld om goederen en mensen van Quito naar Guyaquil te vervoeren. In de negentiende eeuw is toen gestart met het bouwen van een spoorbaan. Om de grote hoogtes en de steile bergen te overwinnen zijn allerlei kunstgrepen toegepast. De afdaling is soms zo steil dat conventionele haarspeldbochten niet voldeden. Om toch af te kunnen dalen zigzagde de trein tussen wissels achtereenvolgens voor en achteruit naar beneden. Bij de bouw van deze spoorbaan is veel dynamiet gebruikt en zijn veel arbeiders verongellukt. Bij het tweede station worden we onthaald door een dans groep wat vroeger bij elk station zo was. Wat erg leuk is om te zien we stappen uit en gaan een kijmje nemen. Maken er foto's van en even later staan we met elkaar te dansen wat is dat leuk lekker genieten. Maar de trein moet weer verder en we gaan weer terug naar Alausi. Daar stappen we op de bus en komen na een rit van twee uur aan bij een Inca ruïne wat is dat weer indrukwekkend de geschiedenis . Tim vertelt ons over hoe de Indianen het veroverde en ondertussen schieten we wat plaatjes. We gaan weer verder naar Cuenca dat is zo'n beetje de grootste stad van Ecuador en je ziet ook gelijk aan de huizen dat daar meer geld zit oftewel de beter gesitueerden. Het zijn ook hoofdzakelijk de Spanjaarden die hier wonen je ziet het ook aan de huidskleur is lichter. We ko.en aan in ons hotel nadat Quermo een aantal rondjes heeft moeten rijden. Wij hebben maar liefs drie bedden holymoly! We gaan met z'n allen hapje eten in een Italiaans restaurant was heerlijk. Terug op de kamer ben ik verrast door Luut heeft een kadootje zei ie van Nicole wat een schatje, er zit een prachtige ring in. Super blij !! Gaan lekker slapen Buenos noches allemaal. 🦋

1. Rienk:
    13 mei 2018